Dienas biznesa TOP500 degvielas tirgus analīze
22/11/2017
Degvielas legālā realizācija tonnās Latvijā 2016. gadā ir pieaugusi par 3.2%, sasniedzot 1 202 741 (viens miljons divi simti divi tūkstoši septiņi simti četrdesmit viena) tonnas.
2016. gadā benzīna vidējā cena pasaulē samazinājās par 17.3% un dīzeļdegvielas vidējā cena pasaulē samazinājās par 20.6% salīdzinājumā ar 2015. gada vidējām cenām. 95 markas benzīna vidējā cena 2015. gadā bija 574.14 USD/t un samazinājās attiecīgi līdz 474.63 USD/t 2016. gadā. Dīzeļdegvielas vidējā cena samazinājās no 507.03 USD/t 2015. gadā līdz 403.11 USD/t 2016. gadā. Un līdz ar to Latvija samazināja izdevumus degvielas importam par 120 milj. ASV dolāru, salīdzinājumā ar 2015. gadu. Dēļ tā lielākajai daļai degvielas tirdzniecības uzņēmumu statistikā ir samazinājies apgrozījums naudas izteiksmē. Un tikai dažiem uzņēmumiem, pateicoties darbības paplašināšanai, ir izdevies šo apgrozījumu palielināt.
2016. gadā vairāki Latvijas degvielas uzpildes staciju tīklu uzņēmumi mainīja nosaukumus un preču zīmes:
SIA “Statoil Fuel & Retail Latvia” nomainīja nosaukumu uz SIA “Circle K Latvia”, kas ir globālais ērtas iepirkšanās zīmols “Circle K”, kas aizstāj esošos kompānijas “Couche-Tard” mazumtirdzniecības zīmolus “Mac’s”, “Circle K” un “Kangaroo Express” ASV un Āzijā, kā arī mazumtirdzniecības zīmolu “Statoil” Eiropā.
Restrukturizācijas procesā SIA „AMIC Latvia“ (iepriekš SIA „LUKoil Baltija R“) pārtrauca savu saimniecisko darbību degvielas tirdzniecības jomā un savas degvielas uzpildes stacijas nodeva lietošanā uzņēmumam AS „VIADA Baltija”, kura degvielas uzpildes stacijās turpina lietot preču zīmi „LUKoil”. Savukārt degvielas vairumtirdzniecību un degvielas piegādes AS „VIADA Baltija” nodrošina SIA “Pirmas”, izmantojot naftas bāzi Olainē. Līdz ar to statistikā šiem 2 uzņēmumiem ir ļoti liels apgrozījuma pieaugums, bet faktiski tika pārņemti SIA „AMIC Latvia“ un SIA “Akselss” realizācijas apjomi.
Daļā no SIA “Millenium” pārvaldītajām degvielas uzpildes stacijām, kuras darbojās ar „TREST” preču zīmi, sāka izmantot franšīzes preču zīmi “SHELL”, pamatojoties uz noslēgto licences vienošanos ar koncernu “SHELL” uz 10 gadiem.
Lasīt vairāk